Velkommen til nye forældre i Vuggestuen

Er i nye forældre til et barn der skal starte i Vuggestue i Rosmus Børnehus, kan i på denne side hente praktisk information omkring opstarten.

Vi skriver ud til nye børn og forældre i løbet af måneden inden opstart. Her vil der stå hvilken stue barnet skal gå på, samt hvilket personale der er tilknyttet.

Herefter kontakter forældrene den pågældende stue hvor i aftaler nærmere med personalet omkring et hilse på besøg, hvor det primære fokus er, at i som forældre får set rammerne.

Den første dag barnet starter i Vuggestue afholdes der et møde hvor vi taler om gensidige forventninger til hinanden samt får alt det praktiske på plads.

Opstarten er en vigtig fase for barnet hvor overgangen fra hjem og til Vuggestuen er i fokus. Det gælder i denne fase om, at gøre barnet tryg til de nye rammer samt sikre, at barnet får en god tilknytning til personalet. Vi er bevidste om, at der ikke er to børn eller familier der er ens, men vi har gode erfaringer med opstart af nye børn. Vi har udarbejdet en model for den gode opstart, som også kan findes her på siden.

Det i kan finde her på siden er:

Dagsorden til opstarts mødet

Tjekliste til opstart i Vuggestuen

Den gode opstart i Vuggestue i Rosmus Børnehus

Vi ser frem til et godt samarbejde.

Opstartssamtale vuggestue dagsorden.pdf

Shape Created with Sketch.

Den gode opstart vuggestue.pdf

Shape Created with Sketch.