Velkommen i Børnehaven

Da vi har Vuggestue og Børnehave under samme tag, er det oftest sådan, at de fleste børn der starter i Børnehaven kommer fra vores Micro tilbud.

Vi har dog nogle børn der kommer til fra andre distrikter eller flytter til området. I disse tilfælde er forældre altid velkommen til at kontakte Børnehaven og aftale et besøg til en rundvisning og snak med personalet. Vi skriver ud til nye børn og forældre i løbet af måneden inden opstart. Her vil der stå hvilken gruppe barnet skal gå i, samt hvilket personale der er tilknyttet gruppen.

Vores Børnehave afdeling er opdelt i to overordnede grupper TIPI gruppen og Orangerigruppen.

Orangeri gruppen:

Er gruppen med vores mindste og mellemste børnehavebørn. Denne gruppe er dynamisk og vokser i antal i løbet af året da der løbende starter børn fra vores Micro tilbud i Børnehaven. Denne gruppe har base i vores store orangeri, men når vi rammer en gruppestørrelse der ikke kan rummes i orangeriets rammer, deles gruppen op i 2 mindre grupper og de små får base i Børnehavens fællesrum.

TIPI gruppen:

Er de største børn i Børnehuset og er de børn der er kommende skolestartere. Vi samler gruppen i april måned, året før Tidlig SFO start, hvor børnene får nye garderober og base i vores TIPI. Efter sommerferien begynder vi så småt arbejdet med at orientere os mere mod skolens rammer. Typisk vil der i halvåret frem mod december være et ugentlig besøg på skolen, hvor børnene og personalet laver aktiviteter i SFO'ens lokaler. Efter nytår besøger vi skolen to gange ugentlig frem mod start i Tidlig SFO i april.