Pædagogisk, Psykologisk Rådgivning PPR

I Rosmus Børnehus

En af vores tætteste samarbejdspartnere er PPR, der kan læses mere om PPR her: Hvad er PPR? - Syddjurs Kommune

TF - møder i Rosmus Børnehus

PPR rummer Psykologer, Tale/høre konsulent, Ergoterapeut og fysioterapeuter. Tværfagligt Forum (TF) er en sparrings mulighed vi har hvor vi kan inddrage relevant faglig viden ift. nogle udfordringer vi står overfor.

Det er et tæt samarbejde imellem hjem og Børnehus og i som forældre kan også ønske et TF møde hvis der er nogle ting hjemme som i ønsker sparring på. Dette kunne være manglende søvn, eller uregelmæssig søvn rytme, mit barn vil ikke spise eller man som familie oplever konflikter der kan være udfordrende at rumme og løse.

Vejen til et TF møde går igennem Børnehuset ved henvendelse til personalet, herefter arrangerer vi et møde og inviterer de relevante fagpersoner fra PPR.

Der ligger en fast datorække for TF møder, hvilket vil fremgå af Børnehuset's års kalender.

Netværks møder i Rosmus Børnehus

Netværks møder er den overordnede betegnelse på de opfølgende møder efter TF - mødet. På disse møder aftales der fra gang til gang ny dato for efterfølgende møder.