Grundlag og værdier

”I Rosmus Børnehus arbejder vi hver dag for at skabe trivsel, udvikling og læring igennem tryghed, nærvær og gode relationer til det enkelte barn!”

Vores overordnede pædagogiske tilgang udspringer af en stram ydre struktur for personalet og hvor børnene deles op i mindre grupper i vores udvalgte daglige aktiviteter. Vi arbejder ud fra den tese, at voksne der ved hvad de skal, giver børn der ved hvad de skal, og børn der ved hvad de skal bliver trygge.

Vi mener, at alle børn og alle mennesker har værdi i sig selv! Denne grundværdi arbejder vi ud fra, i alle aspekter af vores fællesskab for børn og voksne i Rosmus Børnehus.

Børnesynet i Rosmus Børnehus er særligt karakteriseret ved vores anerkendende tilgang. Det betyder i praksis, at vi hele tiden arbejder på et miljø, hvor vi møder barnet der hvor det er og altid ser meningen bag ved barnets handlinger – det er den voksnes ansvar.

Vi arbejder også ud fra Syddjurs Kommunes overordnede vision: Vi gør det - sammen! - Hvilket særligt kommer til udtryk i vores forældre- og eksterne samarbejde.

Rosmus Skole, SFO & Børnehus har ligeledes værdierne Tryghed, Faglighed & Styrke - Hvilket afspejler sig i hverdagen på den måde, at vi har en af de bedste overgange imellem vores tilbud.