Forældre samarbejde

I Rosmus Børnehus

Vægter vi samarbejdet omkring børnene meget højt. Et godt og konstruktivt samarbejde øger trivslen hos det enkelte barn.

Bygger dette samarbejde på en gensidig Åbenhed, Tillid, forståelse samt forventnings afstemning. Vi er nysgerrige sammen!

Personalets grundholdning er, at familier har forskellige kultur og værdier – og det anerkender vi.

Arbejder vi ud fra et helhedssyn på barnet og den holdning, at vi bliver bedre sammen. Vi ved af erfaring, at når familien trives, trives barnet også og vi står altid til rådighed med fagligsparring og kan formidle kontakt til relevante fagfolk.

Hvordan i Rosmus Børnehus

• Igennem den daglige kontakt, vi siger godmorgen og farvel.
  • Forældre læser nyhedsbrevet og bruger AULA aktivt.
  • Vi arbejder med oplysningskampagner løbende, ud fra relevante tematikker.
  • Vi er meget interesseret i forældreperspektivet og vil være tilgængelige.
  • Vi styrker forældresamarbejdet igennem praktisk inddragelse – gøremål samt tur opbakning
  • Vi styrker forældresamarbejdet igennem sociale arrangementer og igennem bestyrelse & forældre råd.